
Useimmin syy myynnin haasteisiin löytyy kotipesästä. Markkinatilanne on alan kilpailijoille jotakuinkin sama, mutta yksi onnistuu myymään muita paremmin. Mistä tämä ylivertaisuus muodostuu?
Keskeiset erot löytyvät usein tuotteiden tai palveluiden myynnistä ja markkinoinnista, tietovirran laadusta, oikea-aikaisuudesta ja aitoudesta. Hintakilpailu on selkeä, mutta harvoin pidemmän päälle kannattava kilpailuetu.
Kestävää tulosta luodaan mm. myynnin osaamisen, materiaalien, mediavalintojen ja asiakaskohtaamisten korkealla ja tasaisella laadulla. Nämä onnistuvat, kun myynnin ratkaisut, organisaatio, prosessit ja johtaminen tukevat myyntitoimintaa. Myös asiantuntijayrityksissä.
Jokainen liiketoiminta, yritys ja asiakaskunta luovat omanlaisensa toimintaympäristön. Tiedossani ei ole yhtä ratkaisua, joka automaattisesti toimisi kaikille, mutta teen ratkaisumalleja eri tilanteisiin, kun haasteet kaivetaan esiin. Prosessi sen sijaan on aina sama, vaikka kehitysvalinnat tehdään yrityskohtaisesti.
Tietovirran eheytyminen, laadun, sisällön ja tehokkuuden optimoinnin avulla parantaa kannattavuutta ja lisää työ- ja asiakastyytyväisyyttä. Sujuva tietovirta toimii kuin aivojen hermoimpulssi. Oikein kanavoitu virta vie viestin aivoista sydämeen ja asiakas rakastuu. Tyytyväinen asiakas pysyy ja suosittelee.

Taklataanko seuraavaksi teidän haasteet?
Minä osaan modernin, monikanavaisen myynnin ja viestinnän eri osa-alueet, jotka voimme yhdessä yhdistää kokonaisuudeksi, jossa ihmiset, prosessit, materiaalit ja kohtaamiset myyvät samaa tarinaa.
Olen toiminut vuosikymmeniä viestintäjohtajana sekä liikkeenjohdon strategisena konsulttina luoden sekä uusia toimintamalleja, että hyödyntänyt jo keksittyjä ratkaisuja myyntiin ja markkinointiin.
Modernin, monikanavaisen digiviestinnän ja ICT:n ymmärrys, valmennuksellinen kehitysote ja positiivisesti kannustava johtamisen ote tuovat mukavaa energiaa ja lisää osaamista organisaatiolle.
Ota yhteyttä!
Aloitetaan avoimella keskustelulla. Soita, tai laita viestiä, niin sovitaan tapaaminen.